Cireşele au fost descoperite de romani în Asia, şi la scurt timp, au devenit fructele preferate ale multor regi şi împăraţi.

În cultura japoneză, cireşele sunt simbolul vieţii trecătoare, floarea de cireş fiind un important reper cultural. Există şi o vorbă populară care spune că „Cireaşa este printre fructe, ceea ce este samuraiul printre oameni”.

La noi, sunt printre puţinele fructe care se găsesc doar pentru o perioadă scurtă de timp, dar cireşele uscate îşi păstrează aceleaşi proprietăţi.

Aceste fructe sunt cu mult mai apreciate după ce în urmă cu câţiva ani , cercetătorii au concluzionat că ajută la prevenirea cancerului. Pe lângă gustul irezistibil, cireşele au şi un conţinut de vitamine şi minerale.

Ce conţin cireşele?

  • Retinolul, alături de vitamina C (7 mg).
  • Conţinutul în minerale raportat la 100 de grame de cireşe este constituit din 222 mg de potasiu, 21 mg de fosfor si 13 mg de calciu.

Informaţii nutriţionale

  • În 100 de grame de cireşe găsim 63 kcal.
  • Cantitatea grăsimilor este de 0.200 de grame.
  • Totalul carbohidraţilor este, într-un total de 100 de grame de cireşe, 16 grame.
  • Proteinele se găsesc în cantitate de 1.1 grame.
cirese uscate
sursa foto unsplash

Beneficiile consumului de cirese uscate:

  • Remineralizează organismul şi favorizează digestia.
  • Limitează procesele inflamatoare.
  • Previn/elimină procesul gripal
  • Antocianidinele, substanţele care dau cireşelor culoarea roşie, conferă acestor fructe proprietăţi anticangerigene.

Zahărul predominant în cireşe este levuloza, perfect asimilabilă de către diabetici.

Aşadar, cireşele uscate sunt un aliment bun de luat în considerare pentru un consum periodic, atât timp cât se păstrează cantităţile moderate.

Cireşe uscate negre şi dulci, fără sâmburi, găseşti şi în magazinul nostru online sau direct în locaţiile noastre partenere.

16%
15.50 lei 13.00 lei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.