Chiar dacă este un aliment, calitățile terapeutice ale marului sunt cunoscute încă din timpuri străvechi. Plinius cel Bătrân îl recomandă în bolile de stomac, iar ceva mai târziu, marul era recomandat contra migrenelor, a durerilor de ficat și de splina.

Beneficiile merelor pentru sanatate

In primul rand, merele iti ofera o portie generoasa de fibre solubile (4 grame la un mar mediu, 95 de calorii). In plus, iti furnizeaza si Vitamina C, 14% din necesarul zilnic, care imbunatateste sistemul imunitar.

Mărul are acțiune tonică, diuretică, uricolitică, depurativă, antiseptică, intestinală, laxativă. Este indicat în astenie, surmenaj, convalescență, graviditate, anemie, reumatism, gută, litiază urică, hepatită, colibaciloză, stări febrile, ulcer gastric, gastrite, insomnie, diabet.

Cercetările sugerează că merele pot reduce riscul de cancer la colon, cancerul de prostată și cancerul pulmonar.

Merele uscate nefierte, fara adaos de zahar sunt o sursa bogata de fibre si potasiu. O cana de mere uscate contine 387 mg de potasiu, 11% din doza zilnica recomandata.

Merele sunt sarace in grasimi avand doar 0.3 grame per portie si contin 209 calorii. Merele uscate sunt bogate in carbohidrati, avand 57.6 grame, dintre care cea mai mare parte sunt glucide.

Merele uscate au un nivel ridicat de fibre dietetice: aproximativ 7.5 grame la ceasca sau 30% din doza zilnica recomandata. Gasesti mere uscate fara zahar sau sulfiti chiar in magazinul nostru online, alaturi de rosii uscate, aronia, cirese negre dulci sau prune uscate.

2 thoughts on “De ce merele sunt un aliment de baza

  1. Pingback: Cireşe uscate: fructe pline de beneficii - Află cum te ajută! | NativeBox.ro

  2. Pingback: Cirese uscate: fructe pline de beneficii - Află cum te ajută! | NativeBox.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.