O gustare sănătoasă între mese este ideală. Ca să ne menținem nivelul de energie constant pe parcursul zilei și să nu mâncăm prea mult deodată la mesele principale. Mai ales dacă faceți sport, o gustare înainte de sală este necesară ca să aveți suficientă energie pentru antrenament, indiferent dacă scopul este să slăbiți sau să adăugați masă musculară.

Trei mese și două gustări: regula de aur

Așa e, regula de aur pe care sigur ați mai auzit-o.

Gustari sanatoase NativeBox

Mie una îmi place să o personalizez după nevoile fiecărui client. Cred că cel mai mult contează câte ore sunt între mesele principale. Ce activități avem în ziua respectivă? Câtă energie ne trebuie ca să fim activi și să rezistăm cu brio fără să simțim nevoia de prea multă cafea sau dulciuri în mijlocul zilei?

Ca un exemplu personal, nu am nevoie de o gustare între micul dejun și prânz. Trec doar 3-4 ore între aceste mese, însă dacă nu am o gustare sănătoasă și sațioasă între prânz și cină, sunt sigură că o sa îmi fie așa de foame la cină încât nu o să îmi scape nimic din frigider.

Așa că prefer să am mereu la îndemână o gustare pentru foame și nutrienți.

Primesc des întrebări despre cât de ok este să introducem una sau două gustări zilnic. Asta mai ales de la clienții care vor să slăbească. Au impresia că aceste gustări doar o să le adauge calorii în plus în dietă.

De ce sunt gustările importante?

Așa că am decis să lămuresc puțin situația și să explic de ce este super important să introducem măcar o gustare sănătoasă în fiecare zi.

Când nu mâncăm o perioadă lungă de timp, nu numai că o să fim mult mai înfometați, dar mediul din stomac o să devină mai acid.

Motiv pentru care atunci când vom mânca este probabil să avem dureri de stomac, balonare, indigestie. Nu știu despre voi, dar eu am pățit asta de câteva ori și nu a fost prea plăcut. Pentru asta am mereu la îndemână câte o gustare. În caz că mi se face foame sau intervine ceva în program și nu apuc să mănânc la timp felul principal.

Dacă luăm o gustare între mese, o să mâncăm mai puțin la masa principală.

Și este mult mai bine să ne distribuim caloriile ingerate pe parcursul zilei în mai multe mese decât să ingerăm foarte multe calorii deodată. De aceea chiar și atunci când vreți să slăbiți, este foarte bine să vă plănuiți câte o gustare între mese. În plus, atunci când vă este foarte foame pentru că nu ați mâncat de multe ore, o să fie greu să vă controlați poftele și să alegeți o masă sănătoasă. Eu recomand clienților care vor să slăbească să evite tentațiile de genul. Nu merită riscul. Mai bine mănânci ceva între mese decât să te înfometezi și apoi să nu îți mai poți controla poftele.

Gustările ne conferă suficientă energie

Mai ales să trecem prin starea de oboseală care ne lovește brusc la amiază la birou. Pe asta am auzit-o de la ficare persoană cu care am interacționat. Cu toții își controlează perfect poftele până pe la ora 16:00. Energia scade brusc și pare că doar ceva dulce ar rezolva problema. Adevărul este că zahărul sau cafeaua în situațiile acestea nu ajută deloc. Ba din contră, sunt un stimulent puternic pentru o cantitate limitată de timp. Avem impresia că ne simțim mai energici după o cafea sau ceva dulce, însă apoi energia ne scade brusc. De preferat ar fi ca energia să rămână constantă, iar asta se va întămpla doar dacă ne alegem gustările potrivite pentru nevoile noastre (care nu sunt nici dulciuri, nici cafea).

Gustările sunt ocazia ideală pentru a ne asigura nutrienți

Care altfel ar lipsi din dietă, cum ar fi grăsimile sănătoase provenite din nuci și semințe.

 

Cum să setăm obiceiul de a ne bucura zilnic de o gustare sănătoasă?

Eu cred că trebuie să ne analizăm puțin corpul și să îi înțelegem reacțiile și nevoile.

La ce oră ne simțim cel mai obosiți? De ce ne este poftă când ne lovește oboseala sau cât timp putem sta fără să mâncăm? Ce ne place să mâncăm? Cât de mult suntem pe drumuri sau ce ne împiedică de obicei să ne bucurăm de o gustare între mese?

Oricare ar fi stilul vostru de viață, sunt câteva reguli care o să vă ajute să alegeți o gustare sănătoasă în favoarea unei cafele sau gogoși sau alte mâncăruri procesate.

  • Ca să mâncați sănătos, trebuie să fiți înconjurați de mâncare sănătoasă. Cel mai bun lucru pe care îl puteți face să nu mâncați ceva nepotrivit între mese, este să aveți mereu la voi o gustare sănătoasă. Puteți să vă umpleți un sertar la birou cu pachețele de nuci, semințe, migdale, caju, alune și orice vă place. Un mix de semințe cum e Seeds Snack este ideal între mese și pentru energia, și pentru calitatea nutritivă, dar și pentru că vă scade pofta de dulce. Este o strategie simplă, dar care funcționează bine. Dacă deja aveți ce să ronțăiți între mese, sunt șanse mari să nu vă cumpărați ceva ce nu ar trebui (aka dulciuri și cafele).

  • Dacă sunteți pe drumuri des și vă aflați mereu între întâlniri, păstrați în mașină sau în geantă un mix de semințe sau un baton raw de cereale integrale sau din nuci și fructe. Dacă vi se face foame, o să fie mereu la îndemână.

Batoane RawBite

Unt de arahide fara sare

  • Plănuiți din timp ce veți mânca și cumpărați gustările din weekend pentru săptămâna care urmează. O idee este să le păstrați în pachete mai mici ca să fiți siguri că nu le terminați imediat. Din acest motiv la NativeBox am creat mixurile porționate la 100g și 200g, în pungi dotate cu zip-lock. Le poți lua mereu cu tine și le consumi în porții.

Care sunt gustările ideale?

Aici depinde mult de anotimp. Spre exemplu, vara eu prefer fructele apoase, precum căpșuni sau pepene.

Acum că a venit frigul – și eu sunt o friguroasă – mă orientez mai mult către grăsimi sănătoase sau proteine: caju, migdale, nuci, semințe de floarea soarelui sau dovleac, batoane de cereale, batoane proteice sau ciocolată neagră uneori. Mănânc mai mult în sezonul rece decât atunci când e cald afară. Fac și mai mult sport așa că pentru mine este ideal să caut gustări cât mai nutritive.

Mixuri de nuci si fructe uscate

Însă, cel mai important lucru pe care l-am învățat când vine vorba de mâncat sănătos este să evit tentațiile. E mai simplu să am mereu la îndemână opțiuni sănătoase. În felul ăsta evit să îmi cumpăr dulciuri sau produse de patiserie. Așa că am mereu prin dulap tot felul de semințe, unt de arahide sau batoane de cereale pentru când sunt pe drumuri. Și vă sfătuiesc să faceți la fel!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *