Perioada sărbătorilor este ideală să vă setați intenții care să vă ghideze în noul an. Și cred cu tărie că pe lângă intențiile și visele pe plan profesional, sănătatea ar trebui să devină o prioritate, dacă nu este deja.

Ați observat vreodată cum în luna ianuarie sălile de fitness sunt arhipline și în februarie numărul de oameni care vin zilnic la sală se înjumătățește?

Asta pentru că deși majoritatea persoanelor își promit la fiecare început de an că vor să aibă mai multă grijă, să meargă la sală și să mănânce sănătos, tot entuziasmul acesta trece repede pentru că nu stabilesc exact unde vor să ajungă.

Astăzi vă propun ceva diferit. În loc de clasicele obiective de genul ”vreau să pierd X kilograme” sau ”vreau să merg de 4 ori pe săptămână la sală”, să vă setați intenții. Spre deosebire de obiectivele clasice, intențiile se referă la prezent și la felul în care vreți să vă simțiți zilnic.

Iată câteva exemple de intenții sănătoase pe care să le adoptați în 2018:

”Vreau să am mai multă energie.”

Pornind de la intenția de a fi mai energici puteți decide să adoptați o sumedenie de obiceiuri.

  • Să adormiți înainte de miezul nopții
  • să mâncați mai puține mâncăruri procesate și să vă concentrați pe alimente cât mai naturale
  • să renunțați pe cât de mult posibil la carbohidrații simpli și să consumați mai mulți carbohidrați complecși
  • să adaugați grăsimi sănătoase în alimentația zilnică
  • să faceți mișcare în fiecare zi, să faceți yoga, să meditați.

Exemple sunt nenumărate. Dar dincolo de alimentație sănătoasă și sport, ce puteți și vreți să faceți pentru a vă simți energici?

”Vreau să fac alegeri alimentare corecte.”

Este o intenție complexă și flexibilă în același timp, pentru că învățând ce este bine și ce nu din punct de vedere alimentar, puteți să construiți un plan nutrițional care să se plieze pe nevoile voastre specifice și nu doar să urmați o dietă anume cu reguli fixe și greu de urmat.

Inteția de a face alegeri corecte poate duce la comportamente de genul:

  • să citiți câteva cărți despre nutriție – poate o carte pe lună sau una la două luni
  • să învățați cum să citiți etichetele produselor alimentare și la ce să fiți atenți
  • să învățați care este porția corectă pentru voi sau să învățați cum să combinați alimente.

”Vreau să slăbesc sănătos.”

A slăbi nu coincide întotdeauna cu mai multă sănătate, din pacate. Majoritatea dietelor sunt foarte restrictive și dacă sunt urmate pe termen lung, pot apărea deficiențe nutriționale, precum și multe alte probleme de sănătate.

Să slăbiți sănătos înseamnă că sunteți mai degrabă dispuși să aveți răbdare și să încorporați obiceiuri sănătoase în viața de zi cu zi, care sunt ușor de urmat și sustenabile pe termen lung.

”O să planific din timp ce voi mânca ca să mă asigur că am opțiuni sănătoase la îndemână.”

Un citat înțelept spunea ”If you fail to plan, you plan to fail.

Și nimic nu este mai adevărat în nutriție. Pentru că atunci când vă este foame, șansele să faceți alegeri alimentare corecte scad dramatic de mult, deoarece odată cu foamea vin și poftele greu de controlat.

Pe de altă parte, dacă aveți mâncare sănătoasă la îndemână și gustări care să nu fie pline de zahăr, șansele să luați cea mai bună decizie sunt mult mai mari.

Intenția de a avea opțiuni sănătoase mereu la îndemână se poate concretiza prin obiceiuri precum:

  • să gătiți o dată pe săptămână mâncăruri care să reziste câteva zile
  • să treceți prin piață cât de des posibil ca să vă aprovizionați cu fructe și legume proaspete
  • să aveți gustări sănătoase acasă și la birou ca să nu fiți tentați să vă cumpărați dulciuri.

”Vreau să fac mișcare în fiecare zi.”

O intenție sănătoasă care nu înseamnă neapărat că trebuie să faceți efort fizic intens, ci doar să nu fiți sedentari.

O astfel de intenție se poate concretiza prin obiceiuri precum:

  • să mergeți 20-30 de minute la o plimbare
  • să ieșiți cu bicicleta, să căborâți cu o stație mai devreme din metrou sau din autobuz, să urcați scările în loc să urcați cu liftul, să parcați mașina cât de departe posibil
  • să faceți exerciții moderate acasă 10-15 minute pe zi
  • să ieșiți cu rolele, să faceți yoga, să mergeți la patinoar etc.

A face mișcare nu înseamnă neapărat să mergeți la clase de cardio epuizante. Orice fel de mișcare contează și credeți sau nu, rezultatele spectaculoase se obțin cu obiceiuri mici și perseverență.

Oricare ar fi intențiile voastre, atâta timp când sănătatea este o prioritate pentru voi, sunt absolut sigură că o să reușiți să le dați o formă concretă și că veți adopta obiceiuri sănătoase pe care să le urmați cu plăcere.

Cel mai important lucru este să fiți realiști și sinceri cu ceea ce vă doriți și mai ales să fiți flexbili – pentru că dincolo de reguli fixe despre ce trebuie și ce nu trebuie să faceți, sănătatea este despre a vă simți bine în propriul corp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.