Fiind prima lună din an în care predomină clasicile rezoluții, m-am gândit că ar fi util să scriu un articol pe tema asta.

Doar că nu mă voi axa pe rezoluții într-un mod general, ci voi vorbi de sănătate dintr-o abordare holistică și vă voi arăta exact cum să aduceți mai mult echilibru în toate aspectele vieții voastre.

Sănătate – abordare holistică?

Înainte de toate, aș vrea să lămuresc la ce mă refer când spun sănătate din punct de vedere holistic.

O abordare holistică înseamnă că atenția nu este pe o boală sau un organ anume, ci pe persoană ca întreg și felul în care aceasta interacționează cu mediul înconjurător.

Spre exemplu, abordarea mea în nutriție fiind una de tip holistic, combin elemente de consiliere pe nutriție cu elemente de coaching pentru a stabili unde anume clienții mei au nevoie de mai mult echilibru.

Ar putea fi strict pe zona de nutriție, însă ar putea exista dezechilibre și în zona de relații, carieră, stres, somn, fitness, felul în care se simt acasă, relația cu ei înșiși, iubirea și respectul de sine.

Toate acestea pot avea un impact asupra procesului de slăbit și în general asupra sănătății.

Și cred cu tărie că este greu să avem armonie completă într-o arie a vieții, dacă celelalte se află în dezechilibru. 

De aceea este greu să mâncăm sănătos când suntem stresați la muncă sau când suntem în relații disfuncționale care ne consumă emoțional.

Primul pas în setarea unor obiective sănătoase este să aflați unde trebuie să aduceți mai mult echilibru. De aceea vă propun un exercițiu numit The Wheel of Life – adesea utilizat în coaching.

wheel of life

Pași pentru obiective realizabile:

  1. Pasul 1: pentru fiecare arie din notă, acordați-vă o notă de la 1 la 10 – adică cât de satisfăcuți sunteți în prezent în aria respectivă?
  2. Pasul al doilea este să vă uitați la zonele cu cele mai mici note. Echilibru înseamnă în jurul notei 8, iar 10 deja înseamnă perfecțiune. Pentru fiecare arie cu notă mică: cât de mult vreți să creșteți în următorul an? Spre exemplu, dacă la Home Cooking ați dat nota 5, este realizabil să creșteți până la 8 în următorul an? Dacă da, ce anume vă propuneți să faceți ca să creșteți cu 3 puncte până la final de an?
  3. Pasul al treilea: Pentru fiecare arie pe care doriți să o îmbunătățiți, scrie-ți pe o foaie cel puțin cinci lucruri pe care le puteți face în fiecare săptămână, astfel încât să aduceți mai mult echilibru. Și țineți minte că scopul nu este să ajungeți la nota 10. Chiar dacă 10 înseamnă perfecțiune, este de cele mai multe ori un obiectiv nerealist. Așa că ideal este începeți prin a echilibra roata și apoi să vă concentrați să urcați toate nivelele spre nota 10.

Când sunteți gata cu exercițiul trebuie ca pentru fiecare arie din roată care este relevantă pentru voi și vreți să aduceți mai mult echilibru, să aveți cel puțin cinci idei despre ce puteți face în fiecare săptămână ca să creșteți de la nota la care sunteți acum până unde doriți să ajungeți.

Exemplu: zona Health – dacă sunteți la 6 și doriți să ajungeți la 8, cum s-ar putea întâmpla concret?

  1. Ați putea să mâncați mâncare sănătoasă, neprocesată și gătită în casă 80% din timp.
  2. Ați putea să vă faceți toate analizele și controalele necesare ca să știți că sunteți bine.
  3. Ați putea să faceți mișcare minim 30 de minute, de trei ori pe săptămână.
  4. Ați putea să încorporați un obicei sănătos, cum ar fi să beți apă cu lămâie dimineața înainte de micul dejun.
  5. Ați putea să vă asigurați că mâncați suficiente fibre: cereale integrale precum fulgi de ovăz, mixuri de semințe, orez brun, quinoa, nuci, migdale și așa mai departe.

Acestea sunt doar câteva idei. În funcție de propriile obiective și nevoi sunt sigură că veți găsi multe obiceiuri pe care le puteți implementa cu ușurință și care să aibă un impact real asupra felului în care vă simțiți.

One thought on “Exercitiu practic: cum să setezi obiective sănătoase și realizabile

  1. Pingback: Cum formezi ușor obiceiuri sănătoase - Blogul NativeBox.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.