Deși sună sofisticat, granola e un dulce simplu și sănătos care poate ține foarte bine rol de mic dejun.

Mai mult, putem să-l facem noi cu mâinile noastre și cu ingrediente bine alese după părerea și gusturile personale.

Adică, pe cât de bună baza, materia primă, pe atât de bun și rezultatul final. Vorbim despre o amestecătură bună de fulgi de ovăz, fructe deshidratate, semințe, sirop de arțar sau miere, ulei de rapiță sau ulei de măsline.

reteta granola
Sursa foto

Granola se mai găsește și la magazin însă nu se compară cu cea pe care o preparăm grijuliu, la noi în bucătărie.

Plus că-i foarte simplu de făcut. Mai mult, ne permite să avem control asupra cantităților de zahăr și a mixului de ingrediente. Și miroase îmbietor, de-ți dă impresia că ai pus la crescut în cuptor ceva asemănător cu un cozonac care nu se mai oprește din crescut. 

Am zis că e necesar să avem fulgi de ovăz, fructe deshidratate (nu confiate), nuci sau caju, poate și fistic, semințe de dovleac și semințe de floarea soarelui.

Mai avem nevoie de ulei de rapiță sau ulei de măsline, deși uleiul de rapiță ar fi o variantă mai bună, pentru că la copt, cel de măsline capătă o aromă puternică și nu vrem să acoperim grozăvia de mirosuri care vine de la nuci și fructe și miere.

Rețeta granola pentru acasă

Înainte de toate, preîncălzim cuptorul la 150 de grade.

În privința cantităților, noi am zis așa: pregătim 4-6 porții pentru prieteni aleși, cu:

  • Două căni de fulgi de ovăz 
  • O jumătate de cană de caju crud
  • Un sfert de cană de semințe de dovleac, floarea soarelui și semințe de in
  • O jumătate de cană de stafide brune
  • 2-3 linguri de miere crudă sau sirop de arțar
  • Două linguri de ulei de rapiță
  • O linguriță de scorțișoară și zahăr brun
  • Aruncăm și un praf de sare de mare în amestec

Cum se prepară granola:

Așezăm toate ingredientele într-un bol potrivit și le amestecăm cu încredere, cu mâinile curate.

După toată joaca asta, punem hârtie de copt într-o tavă potrivită și întindem tot aluatul. Lăsăm la cuptor pentru nu mai mult de 10 minute, scoatem și nu mai putem de nerăbdare și poftă până când se răcește, pentru că trebuie mâncat rece.

Câteva detalii importante

E important de știut că uleiul de rapiță poate fi înlocuit cu ulei de nuci macadamia. Mai mult, nucile și semințele dau gust bun și au o textură foarte plăcută și mai sunt și pline de nutrienți și proteină sănătoasă.

În funcție de cantitatea de zahăr din fructele deshidratate, ai grijă să păstrezi un adaos echilibrat de miere sau sirop de arțar. Mierea organică poate conține și urme de polen, așa că dacă o alegi pe ea în locul siropului de arțar, s-ar putea să facă bine la alergii și alte afecțiuni ușoare, de toamnă.

Ce mai e fain la granola e că putem jongla cu ingredientele. Azi punem nuci românești și caju, mâine fistic și pecan, poate nuci braziliene, poate migdale. La fructe uscate ne jucăm cu merișor, afine, aronia sau orice ne mai sună bine și ne face pe plac.

Atâta vreme cât avem baza de fulgi de ovăz, putem să alegem în funcție de poftă, restul ingredientelor.

Granola e un obicei sănătos la care ținem, cu atât mai mult cu cât putem să folosim și altfel nucile, semințele și fructele din mixurile NativeBox.

Ultimele 4 pungi de granola din prima serie. Mai facem? ? comandă pe site, livrare next day.

A photo posted by NativeBox.ro (@nativebox_ro) on

Garantăm și pentru impact și pentru gust și pentru aspect. Mai e și simplu de făcut și bun pentru sănătate.

Așa păstrăm obiceiurile sănătoase.

Comandă rețeta noastră de granola aici.

sursă foto featured

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.