Întotdeauna am iubit smoothie-urile. Le-am considerat o bună oportunitate ca să introduc în alimentație verdețuri, pudre, suplimente, legume și fructe pe care nu le-aș consuma prea des altfel.

Pentru mine este mult mai la îndemână să beau un smoothie verde de două sau trei ori pe săptămână decât să mânânc salată, kale, spanac și alte verdețuri în fiecare zi.

Mulți oameni consideră că smoothie-urile sunt un desert și le tratează ca atare, adăugând doar fructe.

Însă, ar trebui să fie fix invers. Cât mai multe legume și mai puține fructe. Altfel, un smoothie o să fie doar o băutură cu mult zahăr și prea puține beneficii pentru sănătate.

Pentru că și eu obișnuiam să fac exact la fel, aruncam în blender doar fructe dulci și nici urmă de legume, în ultimul timp mi-am făcut un ghid de preparare al unui smoothie sănătos și sățios pe care îl respect cu strictețe.

Așa că dacă vreți sa va bucurați de un smoothie bun care să fie mai mult decât un desert, încercați să urmăriti ghidul următor.

 

1. Alege un lichid

nuca de cocos


Lapte de cocos, lapte de migdale, apa de cocos, lapte de caju, lapte de alune – acestea sunt preferatele mele.

Personal nu folosesc niciodată produse animale în smoothie. După mai multe teste am descoperit că prefer apa de cocos (atenție să nu fie apă cu aromă de cocos, ci apă de cocos adevărată!) pentru smoothie-urile verzi si cele mai lichide și lapte de cocos pentru cele mai cremoase.

 

2. Alege verdețurile

smoothie verde


Spanac, kale, andive, salată, pătrunjel, frunze de muștar, cicoare, năsturel – acestea sunt doar câteva idei. Eu una nu prea mă complic și mereu aleg kale și spanac, fiind preferatele mele și îmi sunt mereu la îndemână pentru că nu îmi lipsesc din frigider niciodată.

 

3. Alege un fruct

smoothie sanatos


Pentru mine fructele în smoothie sunt opționale.

Atunci când adaug fructe, le aleg după culoare. Dacă predomină legumele verzi, o să pun mere sau pere în smoothie. Dacă predomină legumele portocalii, o să pun portocale sau mandarine, dar nu întotdeauna merg după regula asta. De obicei îmi place să experimentez diverse combinații și aleg fructele de sezon cât de des posibil.

Vara adaug căpșuni în aproape orice smoothie, dar iarna prefer merele, perele, portocalele.

 

4. Alege grăsimi sau proteine

Acesta este și cel mai important pas, pentru că fără grăsimi sau proteine, un smoothie nu o să fie sățios.

În zilele când merg la sală prefer să adaug pudră proteică în smoothie ca să fie mai consistent.

În general, recomand să fiți super atenți ce fel de pudră proteică consumați. , pentru că nu toate sunt bune și multe au un gust amar și greu de tolerat. Dacă nu aveți o pudră proteică preferată, uitati-vă aici și sigur o să găsiți ceva pe placul vostru.

 

grasimi in smoothie

În unele zile prefer să adaug grăsimi sănătoase pentru că îmi țin de foame pe termen lung și îmi scad pofta de dulce.

Îmi place să adaug fie ulei de cocos în smoothie, de obicei o linguriță, fie alune, migdale, nuci, diverse semințe sau unt de arahide sau orice alt unt de nuci/alune/seminte/cacao.

Desigur, una dintre ele, nu de toate. Grăsimile au multe calorii și trebuie să fie consumate în cantități mici.

Cum nu prea apuc foarte des să includ mixuri de semințe în alimentație, îmi este foarte la îndemână să le strecor într-un smoothie.

 

5. Alege un super aliment

superaliment smoothie


Preferatele mele sunt următoarele:

  • Clorofilă sau chlorella și mereu le adaug în orice smoothie verde;
  • Pudră de açai;
  • Spirulină;
  • Pudră maca;
  • Pudră de cacao crudă;
  • Fructe goji;
  • Matcha Green Tea: pudră de ceai verde japoneză;
  • Miere.


Rețetele mele preferate pentru un super smoothie

Dacă tot vorbim despre smothie-uri, am zis să vă împărtășesc și câteva din combinațiile mele preferate.

  • Smoothie verde: kale, spanac, clorofilă, o lingură de pudră proteică, două mere și un pahar mare de apă de cocos. Nu folosesc cantități exacte din nimic, de obicei le măsor din ochi și adaug în funcție de cât de foame îmi este și cat de lichidă sau cremoasă vreau să fie compoziția. Uneori adaug și o linguriță de miere ca să aiba un gust mai bun.
  • Smoothie cu alune și banane. Pe acesta îl beau de obicei înainte de sală ca să îmi confere suficientă energie, mai ales dacă urmează un antrenament intens de cardio. Rețeta este următoarea: o cană de lapte de migdale, o banană inghețată, două linguri de unt de arahide, o lingură de cacao.
  • Smoothie cu aromă de ciocolată și căpșuni. Îl ador și pentru mine este un adevărat desert. De obicei îl beau vara, când sunt în sezon căpșunile. Rețeta este următoarea: o cană de căpșuni, două linguri de unt de cacao, un pumn de caju, nuci și alune sau orice alt mix de nuci și semințe îmi este la îndemână, o lingură de miere și o cană de lapte de cocos.


Combinații sunt nenumărate, asta e clar. Cel mai important lucru de ținut minte este să nu transformăm un smoothie doar într-un mix de fructe. Trebuie să profităm de ocazie pentru a consuma alimente pe care în mod normal nu le mâncăm prea des.

Nu numai că smoothie-urile sunt ușor de digerat și gustoase. Sunt cea mai bună ocazie pentru un surplus de vitamine, minerale, enzime, proteine și grăsimi sănătoase.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *