După masa de dimineață, prânzul vine ca festin. După prânz, avem nevoie de o licoare bună de ținut mintea limpede și concentrarea întreagă. Apa nu e de ajuns, mai trebuie ceva care să clarifice simțurile și să ne țină cu ochii larg deschiși până se isprăvește ziua.

Cafeaua e savuroasă dimineața, însă pe măsură ce ziua și responsabilitățile se întrezăresc, a doua cafea e deja sinonimă cu fibrilația. Pe lângă mâncare, e bine să bem și lichide potrivite.

1. Ceai

Ceaiul de mentă e perfect pentru migrene și digestie. Îmbunătățește circulația sângelui, oxigenează creierul și pune în funcțiune procesele digestive. Menta e bine cunoscută ca plantă ale cărei proprietăți reduc nivelul de stres.

 

1

 

Ceaiul de Gingko biloba are proprietăți antioxidante puternice și stabilizează structura celulelor nervoase, pentru a le proteja de atacurile radicalilor liberi. Mai mult, Gingko biloba e o plantă care luptă activ împotriva bolii Alzheimer, reduce oboseala mentală, ridică nivelul de energie și ajută la păstrarea neurotransmițătorilor în celulele nervoase. În termeni mai simpli, Ginko biloba și ceaiul aromat rezultat din plantă ajută la memorie și echilibru mental. Bun, după o pauză de prânz și un alt început, la mijloc de zi.

Rozmarinul poate fi strecurat într-o cană de apă fierbinte și rezultă un ceai aromat, plin de acid carnozic, ce ajută la îmbunătățirea memoriei. După masă, acționează ca un bun antiinflamator și e bine cunoscut ca luptător împotriva bolilor cronice și afecțiunilor cancerigene.

 

teapot

 

Apa cu lămâie sau limonada. Vitamina C peste tot, păstrează energia după o masă sănătoasă.

Ceaiul verde e un alt lichid care potențează funcțiile organismului și ajută digestia după masa de prânz sau ridică nivelul de bunăstare, concentrare, sațietate.

 

ceai-verde

 

Un ceai, oricare ar fi, e întotdeauna un obicei sănătos. Noi am încercat ceaiurile Demmers Teehaus și dăm vestea mai departe pentru că varietatea lor e foarte prietenoasă iar savoarea ceaiului e vie.

demmers

 

2. Cină

Triptofan e cuvântul cheie pentru cină și mai mult, unul dintre cei 8 aminoacizi esențiali care nu poate fi sintetizat de organism, așa încât trebuie introdus prin dietă adecvată. Se găsește din plin în carnea de curcan, în lapte sau în semințele de dovleac. O friptură de curcan simplă înainte de cină n-a stricat nimănui, până la urmă.

Pentru o dietă vegetariană, semințele de dovleac se combină perfect cu o salată ușoară.

Kiwi e un fruct foarte potrivit pentru gustarea de seară. E foarte bogat în antioxidanți, vitaminele C și E și serotonină, un hormon strâns legat de calitatea somnului. Un nivel scăzut de serotonină poate duce la insomnii.

Magneziul e și el important, e bun de ținut minte pentru cină și ajută și el la calitatea somnului. Mâncărurile cu nivel crescut de magneziu, cum ar fi avocado sau spanac, kale sau semințele de in, cele din urmă strecurate într-un iaurt degresat, pot fi o alegere bună pentru o cină ușoară care invită un somn liniștit.

De evitat seara alimentele foarte bogate în grăsimi și fibrele procesate, chipsurile, ciocolata și orice conține cafeină. Chiar dacă avocado are un nivel ridicat de grăsimi vegetale, o porție echilibrată de guacamole pe timp de seară ajută fără îndoială organismul, fără a ne modifica greutatea.

3. Tu construiești de la bază

Poți combina, îmbina, te poți juca potrivit pentru tine, cu toate informațiile de aici. Am ales să nu vorbim despre prânz, întrucât asta-i masa care trebuie să aducă cel mai mare nivel de satisfacție. Ce alegi înainte și cum continui după, acolo e nevoie de mai multă grijă. Spuneam despre cât de important e ca organismul să-și amintească de senzația de foame. Dacă sărim peste micul dejun, corpul nostru devine năuc. Nu mai știe cum să-și eficientizeze procesele, nu mai știe ce semnale să ne transmită iar noi acționăm la fel de haotic în consecință. Din experiență spunem că după masa de dimineață, la câteva ore, organismul începe să transmită semnale de foame și poftă, semn că-i sănătos și știe ce să ne spună.

Lichidele sunt absolut esențiale pentru un flux sănătos. Se întâmplă poate destul de des să uităm pur și simplu să bem apă. Dacă am avea în schimb un ceai aromat sau un lichid care să aducă un pic de gust și peste toate astea, minerale importante, avem încă un punct la bază acoperit.

4. Experimentează

Seara e cel mai delicat să alegem potrivit. Ne împresoară sentimentul de vinovăție dacă dăm iama într-un burger la ore târzii sau ne agităm mintea dacă suprimăm cina. Putem să simplificăm povara asta cu un pic de cunoaștere despre ce ne face bine. Am încercat să cuprindem elemente ușor diversificate și sănătoase, pentru o cină potrivită.

nativebox-19

E important de știut și că mâncatul pe fond de stres poate strica tot ce construim de-a lungul unei zile, motiv pentru care e bine să reușim să înlocuim impulsul cu prevenție, poate cu un fruct pe care îl ținem aproape sau o gustare cu bază sănătoasă de nutrienți. Iama la grăsimi și ambalaje drăguțe cu listă de ingrediente misterioase nu-i chiar potriveală.

Am rămas cu proteina și fibra de la micul dejun, ceaiul care așază prânzul și seara triptofan, serotonină din kiwi și spanac sau semințe de dovleac cu magneziu, care ne calmează mintea după o zi întreagă.

Păstrăm obiceiurile sănătoase.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.